Score op Catawiki (9,9 / 10)
Inloggen
Winkelmandje
-
Snelle Verzending!
14 dagen bedenktijd
Snelle Verzending
Goede Service
Uitgebreid assortiment
Gratis verzending, vanaf €100
Eigen voorraad

ESU 31103 H0 - Dampflok, H0, BR T16.1, 8158 Essen, KPEV

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
EUR 569,00 EUR 470,25 Excl. BTW
Zet op verlanglijstje
Op bestelling leverbaarStuur mij een email wanneer het artikel weer op voorraad is Verstuur
Toevoegen aan favorieten
  • 14 dagen bedenktijd
  • Gratis verzending vanaf € 100,-
ESU 31103 H0 - Dampflok, H0, BR T16.1, 8158 Essen, KPEV
ESU 31103 H0 - Dampflok, H0, BR T16.1, 8158 Essen, KPEV
EUR 569,00
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten

Artikelomschrijving

Dampflok, H0, BR T16.1, 8158 Essen, KPEV, Ep I, grün, Vorbildzustand um 1918, LokSound, Raucherzeuger, Rangierkupplung, DC/AC

De T16.1 is de eerste stoomlocomotief van ESU.
Het fijn gedetailleerde model is grotendeels van metaal en heeft een groot aantal los bevestigde onderdelen. Er wordt uiteraard rekening gehouden met de prototypische verschillen. Ook de wielen met dunne spaken springen in het oog.
Het model wordt getoond met grotendeels versleten wielbanden, waardoor de wielsterren voorbeeldgetrouwe afmetingen kunnen hebben. Hierdoor blijft er voldoende ruimte over om de wielflenzen zo te ontwerpen dat veilig werken op twee- en driespoorbanen mogelijk is. Om de compromissen op het chassis te minimaliseren, garanderen we alleen een werking op radii vanaf 420 mm. Omdat de locomotieven in de lokale vracht- en rangeerdiensten werden gebruikt, hebben de modellen aan beide zijden een rangeerkoppeling in de standaardschacht.

- Nieuw ontworpen rookgenerator
- Kruiskop, glijbaan en zuigerstang van metaal

Bijpassende beugelkoppelingen met niet-magnetische houder worden bij de locomotief meegeleverd. Vanzelfsprekend geeft het model rook uit de schoorsteen, het wiel en LokSound gesynchroniseerd met de assensor. Zo wordt het zaken doen met de klassieke Preussin een visueel en akoestisch genoegen.

Bij het ontwerpen van de geluiden hebben we natuurlijk goed naar het prototype geluisterd. Als u bijvoorbeeld bergafwaarts rijdt op de akoestiek met een simulatie van de Riggenbach tegendrukrem, kunt u de functietoets gebruiken om
verander de drukrem.
Ook de akoestiek van de verschillende lucht- en voedingspompen was anders. Het manoeuvreren gebeurt natuurgetrouw onder de lichten aan beide zijden van de lantaarn rechtsonder. In de Pruisische variant kan de derde koplamp worden ingeschakeld om het pieksignaal Zg 7 (retoursignaal) weer te geven.
Voor het eerst in grootschalige productie zijn de lantaarns vrijstaand, waar ze prototypisch zijn. Wanneer kolen akoestisch in de vuurkist worden geschept, gaat ook de vuurkistverlichting branden.

Specificaties

MerkESU
CategorieLocomotieven
EAN Code4044645311035
Artikelcode31103
Schaal

Selecteer de gewenste schaal

SchaalH0
Stroomvoorziening

Selecteer de stroomvoorziening op de rails

StroomvoorzieningGelijkstroom - DC
Wisselstroom - AC
Aandrijving

Filter de treinen op hun aandrijving in het echt

AandrijvingStoom
Aansturing

Filter op de manier van aansturing

AansturingDigitaal met Sound en Rook
Maatschappij

Filter op de spoorwegmaatschappijen

MaatschappijKPEV

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen