Score op Catawiki (9,9 / 10)
Inloggen
Winkelmandje
-
Snelle Verzending!
14 dagen bedenktijd
Eigen voorraad 5000+ stuks
Snelle Verzending
Goede Service

KM1 108208 1 - Baureihe 82 Neubaudampflok 082 038-1 DB Ep. IV

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
EUR 2.099,00
Zet op verlanglijstje
Laatste voorraad: 1 - OP = OP
Toevoegen aan favorieten
  • 14 dagen bedenktijd
  • Gratis verzending vanaf € 100,-  binnen Nederland
KM1 108208 1 - Baureihe 82 Neubaudampflok 082 038-1 DB Ep. IV
KM1 108208 1 - Baureihe 82 Neubaudampflok 082 038-1 DB Ep. IV
EUR 2.099,00
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten

Barcode

Artikelomschrijving

Baureihe 82
De nieuwe locomotief voor alle gevallen
  • BR 082 038-1
  • DB DB Ep. IV
  • BD Mainz / Bw Koblenz-Mosel

  • Vatdak,
  • 3-voudig DB bovenlicht,
  • bel,
  • zwarte circulatiesteun onder rookkast

Voorbeeld
 
Als onderdeel van het nieuwbouwprogramma van de DB werden tussen 1950 en 1955 in totaal 41 locomotieven van de serie 82 gebouwd door Krupp, Henschel en Maschinenfabrik Esslingen. De vijfkoppige locomotieven moesten worden ingezet in de zware rangeerdienst, voor zware verbindingstreinen en in het hoofdlijnverkeer en moesten de oudere locomotieven van de serie 94 vervangen. Hiervoor werd de maximumsnelheid vastgesteld op 70 km/u. Daarnaast zou de locomotief worden ingezet in de zware rangeerdienst, zware transfer-treinen en in de hoofdlijndienst. Daarnaast zou deze locomotief ook worden ingezet voor het trekken van zware goederentreinen. Terugkijkend kan worden gezegd dat de creatie van deze universele nieuwe stoomlocomotief zeer succesvol was en dat de locomotief zich bewees in de inzet met alle treinen. Dankzij het speciale draaistelontwerp met Beugniot stuurhuizen kon hij zelfs de krappe bochten in de haven van Hamburg zonder problemen aan en reed hij veel soepeler over het spoor dan de serie 94. Sommige 82's werden uitgerust met Knorr-banden. Sommige 82's waren uitgerust met oppervlaktevoorverwarmers van het type Knorr. Drie andere locomotieven kregen op proef gemengde voorverwarmers van het type MVT of een gemengd voorverwarmingssysteem van het type Tolkien. Al aan het eind van de jaren 1950 werden olieafscheiders voor het uitlaatstoomsysteem geïnstalleerd op sommige locomotieven. De oorspronkelijke plaats van de stoomfluit voor de machinistencabine werd later naar voren verplaatst.De vroege leveringsseries hadden het klimaatregelingsdak met aangebouwde dakventilator, later werden er tonvormige daken met geïntegreerde ventilatorrijen geïnstalleerd.De Freudenstadt 82's waren uitgerust met een Riggenbach tegendrukrem af fabriek, gemakkelijk herkenbaar aan de extra geluidsdemper achter de schoorsteen.De enige overgebleven vertegenwoordiger van deze serie is de 82 008, die nu een museumlocomotief is in het Zuidwestfaalse spoorwegmuseum in Siegen.Met de serie 82 breidt KM1 het aanbod van DB-nieuwbouwlocomotieven verder uit.De compactheid en de trekkracht van deze vijfkoppeling is een verrijking voor groot- en kleinspoor 1 lay-outs.

  • Precisiemodel van messing en roestvrij staal,
  • krachtige motor,
  • digitale geluidsdecoder van de nieuwste generatie met realistisch KM1 HQ-geluid,
  • breedbandluidspreker,
  • dynamische rook- en cilinderstoom van de nieuwste generatie met 40 minuten looptijd per vulling,
  • eenvoudig vullen via schoorsteen,
  • cabineverlichting,
  • vuurkistverlichting,
  • motorverlichting,
  • wisselende tipverlichting in rijrichting,
  • warmlicht-LED's,
  • robuuste cardanaandrijving met rolwerk,
  • aandrijving en assen met kogellagers en veren,
  • ringgeïsoleerde wielbanden van roestvrij staal,
  • wielspinnen met aan weerszijden ellipsvormig geprofileerde spaken,
  • veerbuffers,
  • beweegbare watertankdeksels,
  • beweegbare cabinedeuren,
  • functionerende schuifsloten en te openen rookkastdeuren,
  • functionerende smeerpompaandrijving,
  • fijn gereproduceerde smeerleidingen,gedetailleerde en meerkleurig beschilderde cabine,
  • voorgemonteerde zuigerstangbeschermbuizen (ook geschikt voor radius 1020 mm),
  • schroefkoppelingen uitwisselbaar voor klauwkoppelingen,
  • voorbereid voor montage van servo-elektronische rangeerkoppelingen,
  • voorbeeldgetrouwe beschildering en etikettering,
  • minimale radius 1020 mm,
  • lengte ca.44 cm,
  • gewicht ca. 5 kg.

Model bij levering: 20 ml stoomdestillaat, pipet om bij te vullen, een bon voor figuren, handschoenen, make-ready zakje






Het betreft een Pre-Owned artikel, Nieuw ongebruikt, compleet, in originele geopende verpakking
This is a Pre-Owned item, New unused, complete, in original opened packaging
Dies ist ein Pre-Owned Artikel, neu, unbenutzt, vollständig, in geöffneter Originalverpackung

Specificaties

MerkKM1
CategorieLoks
Artikelcode108208
Schaal

Selecteer de gewenste schaal

SchaalI
Stroomvoorziening

Selecteer de stroomvoorziening op de rails

StroomvoorzieningGelijkstroom - DC
Aandrijving

Filter de treinen op hun aandrijving in het echt

AandrijvingStoom
Aansturing

Filter op de manier van aansturing

AansturingDigitaal met Sound en Rook
Maatschappij

Filter op de spoorwegmaatschappijen

MaatschappijDB

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen